Als je regelmatig reist met lijn 61 of 83, heb je misschien al een ritje gemaakt in de nieuwe streekbus die op proef rijdt bij Veolia in Noord Limburg. Het gaat om een Irisbus Crossway in de kleuren van Veolia. Passagiers en chauffeurs kijken met interesse naar deze luxe uitziende semi toerbus. Collega’s vragen ‘hoe rijdt ie’ en sommige passagiers glunderen bij het instappen alsof ze meemogen met Trix in de koninklijke bus. Sommigen hebben al getweet over de bus: “Nieuwe #veolia bus. Lekker warm maar weer niet geschikt voor mensen langer dan 1m50 …#Hoofdsteunopschouderbladhoogte#lijn83 @lijn83“
De meningen onder chauffeurs zijn verdeeld; “ligt lekker op de weg, linkerspiegel hangt te hoog, betaaltafel te hoog geplaatst, te weinig ruimte om me heen, rijdt als een tank…” zijn zo wat gehoorde kreten. Een collega ruilt van dienst om er niet te hoeven rijden, de voeten komen niet goed bij de pedalen.
Lijn 83 is benieuwd naar jou mening, laat hieronder een reactie achter of tweet met #lijn_83 erin.
Fijne bus.
Al wat wat ervaringen rijker, Je ziet mensen gewoon hun hoofd stoten aan het bagagerek voorin.
Voor de grap eens een pakje vloedjes tussen de deur en de spiegel gestoken, En ze bleven nog steken ook 😉
Vraag me wel af of er meer van worden besteld, Hoop het maar denk het niet. +70ltr?
De bussenwasser vertelde dat ie op dezelfde omloop 30 liter meer verbruikte dan de standaardbus
In eerste instantie zou deze in Maastricht komen te lopen en stond daar zelfs al klaar, net als de Citea proefbus. Bleek voor veolia M’tricht toch te duur te zijn, vandaar dat hij in Venlo loopt.
Verbruik op stadsritten zal dramatisch meer zijn dan de Ambassadors, hier loopt hij op de streek. Ook is de ticketprinter al ingevoerd in Maastricht(?), lijkt me onhandig te plaatsen op die toch al hoge betaaltafel…