In welke situaties kun je je geld terugvragen?
- Bij een vertraging van 15 minuten of meer. Vanaf 15 minuten krijg je 50% van de ritprijs vergoed. Bij 60 minuten of meer is dat 100%. Dit geldt ook als een vertraging tot een gemiste gegarandeerde aansluiting met minimaal 30 minuten wachttijd heeft geleid.
- Als je vergeten bent uit te checken (maximaal 3 keer per half jaar). Ga voor meer informatie naar uitcheckgemist.nl
- Wanneer je je OV-chipkaart met afgekocht reisrecht vergeten bent. Je kunt dan gebruik maken van toonrecht bij een Arriva OV Servicepunt.
- Bij defecte OV-chipkaartapparatuur. Je kunt dan op vertoon van je persoonlijke of anonieme OV-chipkaart meereizen zonder contante bijbetaling.
- Als er een onjuiste afrekening heeft plaatsgevonden door het OV-chipkaartsysteem waardoor je teveel hebt betaald voor je afgelegde reistraject.
- Als je in een rolstoel zit en niet mee kunt reizen door een reeds bezette rolstoelplaats. In zo’n geval kun je kosteloos gebruikmaken van vervangend vervoer met een rolstoeltoegankelijke taxi.
Geld terug bij vertraging in Limburg
De hoogte van je vergoeding bij een vertraging hangt af van je vervoerbewijs.
15-59 minuten | 60 minuten of meer | |
Reizen op saldo | 50% van de ritprijs | 100% van de ritprijs |
Studentenreisproduct | 2,32 euro | 4,64 euro |
Hoe vraag je restitutie aan?
Je verzoek tot restitutie dient binnen 14 dagen na de gebeurtenis bij Arriva ingediend te zijn. Voor de afhandeling van je verzoek hanteert Arriva een maximumtermijn van 15 dagen. Je kunt via het aanvraagformulier een verzoek indienen.