Alweer 10 jaar geleden had Veolia Transport Limburg, de primeur om in geheel Limburg het openbaar vervoer te gaan verzorgen. En na een, om begrijpelijke redenen, een kwakkelende start, ging het snel in de lift met het OV in Limburg. Met een hogere frequentie, vaste tijden en veel vroeger en later in vergelijking met de vorige vervoerder Hermes.Het concept was aantrekkelijk voor de reizigers, met als kern het visgraatmodel, waarbij de bus redelijk goed aansloot op het spoor. Eén en ander resulteerde in (nog steeds) stijgende
reizigersaantallen en goede reizigerswaardering. De Maaslijn gaat zelf bijna ten onder aan het succes: de capaciteit is in de spits amper voldoende. Met het project Welkom heeft Veolia afscheid genomen van Limburg, en nu is Arriva aan zet. Er is nu sprake van een geheel ander contract, en dat zal wel wennen zijn voor de reizigers in de dun bevolkte gebieden. En voor Veolia, betekent het tevens het einde van de bedrijfsnaam in openbaar vervoer in Nederland.