Dit bericht bevat verouderde informatie
Vanaf 07-07-2011 zullen bij Veolia Limburg alleen nog onderstaande vervoersdocumenten geaccepteerd worden:
* OV-Chipkaart
* 8-strippenkaart overdwars gestempeld
* Huidige geldige abonnementen (2011)
* Ritkaarten
* Euregiokaartje (alleen in Zuid Limburg)
* Afwijkende kaartsoorten (WMO, Vrij Vervoer enz.)
Daarnaast zullen er bij Veolia vanaf 07-07-2011 drie nieuwe kaarten (Ritkaarten) geldig zijn :
15 minuten / 5 km kaartje á € 2,50
40 minuten kaartje á € 5,00
120 minuten kaartje á € 8,00
Deze Ritkaarten zijn geldig op alle lijnen (dus ook voor 09:00 uur) nadat ze op de vertrouwde manier afgestempeld zijn. Het Ritkaartje van € 2,50 is in principe 15 minuten geldig. Mocht je in een vertraagde bus zitten hoef je na 15 minuten geen nieuw kaartje te kopen, behalve als je al een afstand van 5 kilometer hebt afgelegd. Dit wordt uitgelegd “in het voordeel van de klant”.
Met het Ritkaartje is het mogelijk om over te stappen, alleen de tijd (bij het € 2,50 kaartje ook de afstand) is bepalend en niet meer de zone.
Voor alle duidelijkheid: Nu bestaande kaartsoorten als de Veolia Dagkaart, Stadsretour, combikaarten Bus/Trein evenals de 2-, 3- en 8 strippenkaarten wagenverkoop komen te vervallen per 7 juli.
Daar de Ritkaartjes zijn veel duurder zijn dan de OV-chipkaarten zullen klanten naar verwachting van Veolia snel een OV-chipkaart (anoniem of persoonlijk) aanschaffen.
(Bron memo Veolia)
Vallen de dagkaartjes & stadsretour wel onder de * Afwijkende kaartsoorten? of vervallen deze per 07-07-2011?
Nee, deze komen te vervallen. Het bericht is aangepast met de tekst “Nu bestaande kaartsoorten als de Veolia Dagkaart, Stadsretour, combikaarten Bus/Trein komen te vervallen per 7 juli.” om duidelijk te maken dat straks op de bus alleen nog Impulskaartjes te koop te zijn.
Goedeavond,
Heb even zitten rekenen over de tarieven die nu & na 07-07-2011 gaan gelden.
Uitgaand van normaal tarief (gennep->venlo & terug)
22 strippen afstempelen heeft een waarde van c.a €11,00.
De OV-chipkaart prijs heen & terug = c.a €13,00.
uitgaand van reductie Tarief (gennep->venlo & terug)
22 strippen afstempelen heeft een waarde van c.a €7,25
De OV-chipkaart prijs heen & terug = c.a €8,60.
De gemiddelde noord limburger is dus c.a 1 euro duurder uit met de OV-chipkaart.
Stel u start u reis na 9uur/weekend bent u voor deze reis dus €13,00.- kwijt inplaats van de dagkaart van 4,50.
Dat is in dit geval dus 2,9x zo duur om een gezellig dagje venlo te doen.
Als dit er uit eindelijk gaat komen denk ik? dat de bus uiteindelijk veel mensen gaat kwijt raken.
Ik zie het al gebeuren, Alleen studenten & vrij-reizen (WMO / Vrij vervoer) mensen,
De rest van de reizigers zijn veel duurder uit, En het gevoel zegt me dat mensen de auto gaan pakken.
Hebben mensen hier een mening over? ben er wel eens benieuwd naar wie dit (ook) ongeveer zo denkt.
*En nog nog niet gesproken over de oplaadpunten buiten de bus in noord limburg?
Oja, Johan, Ik kreeg te horen van de klantenservice dat de euroregioticket van 15 euro wel te koop blijft. Maar kan me niet herinneren dat deze te koop was in de bus?
Meningen hoor ik graag 🙂
Groetjes
Joey
Het Euregiokaartje wordt alleen in Zuid Limburg verkocht, geldt daar voor grensoverschrijdende bus- en treinlijnen. Het staat er voor de volledigheid nu bij, maar valt buiten bestek van deze website.
Wat betreft je rekenvoorbeelden; er zijn trajecten te vinden waarbij je goedkoper uit bent met de OV-chipkaart bijv. Venray-Horst. Zeker met de dalurenkorting (40% op de Maaslijn) geactiveerd op de kaart blijft reizen betaalbaar.
Maar inderdaad, het vervallen van de Dagkaart wordt een groot gemis, daar kan niets tegen op qua voordeel.