Nieuwe dienstregeling Arriva aanleiding voor klachten

Reizigersvereniging Rover, Arriva en politieke partij SP hebben samen enkele tientallen klachten genoteerd over de dienstregeling die Arriva vorige week presenteerde voor Limburg.

Bij Arriva kwamen de eerste dag ruim honderd telefoontjes binnen. Dat aantal nam af tot een stuk of tien maandag. Volgens een woordvoerster zijn de bellers vooral mensen die met vragen zitten. Het aantal klachten is beperkt, zo stelt ze. Vooralsnog is er geen reden om dienstregelingen aan te passen.

Geen rode draad
Rover-Limburg krijgt normaal gemiddeld twee klachten per week binnen en noteerde er in de eerste twee dagen na de presentatie tien. Volgens voorzitter Kees Braam van Rover-Limburg is er nog niet echt een rode draad te ontdekken in deze meldingen.

Verplaatste haltes
De SP opende donderdag een meldpuntwaar tot maandagmiddag vijftig klachten op binnen kwamen. Volgens SP-Statenlid Bram Schaminee spitsen die zich vooral toe op verdwenen lijnen, verplaatste haltes, bussen die minder vaak rijden en verbindingen met buurdorpen die verdwijnen.

Snelle verbinding
Arriva neemt vanaf 11 december het openbaar vervoer in Limburg over van Veolia. Op verzoek van de provincie concentreert Arriva zich op de drukke routes. Veelgebruikte verbindingen worden sneller doordat de bus niet meer via allerlei kleine dorpen rijdt. Bron: L1

Eén reactie

  1. Ik heb zojuist de dienstregeling bekeken van zowel de bus als de trein.
    En nu zie ik dat de nieuwe buslijn 40 (Arriva: Gulpen-Heerlen naar Sittard) helemaal niet meer aansluit op de trein naar Maastricht. De aankomsttijd van bus lijn 40 en de nieuwe treinlijn van Arriva Sittard naar Maastricht hebben een identieke aankomst en vertrektijd, waardoor de volgende aansluiting zelfs 25 minuten op zich laat wachten (NS intercity).
    Omdat buslijn 40 een zeer drukke lijn is waarvan vele mensen richting Maastricht gaan voor zowel werk als onderwijs wordt het gebruik van het openbaar vervoer op dit traject wel extra onaantrekkelijk gemaakt.
    Het fijnste zou zijn wanneer er een afstemming zou zijn tussen Arriva buslijn 40 richting Sittard en de Arriva stoptrein richting Maastricht Randwijck. 25-30 minuten wachttijd per dag enkele reis is voor mij onacceptabel op zo’n relatief kort traject.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *